Wednesday 19 April 2023

緣分

在愛情裡,緣分比條件還要重要;就像在事業裡,際遇比實力重要得多。當然,前提是要先努力培養條件和實力,這樣就能及時把握緣分和際遇,因爲機會是留給有準備的人。值得慶幸的是,我們都可以通過正確的選擇和努力,自行創造緣分和際遇。

"Luck is what happens when preparation meets opportunity." - Seneca

「霧起時,我就在你的懷裡;霧散後,卻是一生。」「我眺望,向著你來的方向,知道我變成了稻草人,不會說話,也不會歌唱,只有一群麻雀陪伴我,一邊吃掉我,一邊替我守候遠方。」「無論是怎樣的誘惑、怎樣的幻想,因你而生的一切苦果,我都要親嘗。」「請為我珍重,儘管他們說,世間種種,最後終必終必成空。」「所有的結局都已寫好,所有的淚水也都已啟程。」「在這世上所有的事都必須有個結束。」-- 席慕蓉

"While we wait for life, life passes." - Seneca

"How long are you going to wait before you demand the best for yourself?" - Epictetus 

"Every saint has a past, and every sinner has a future." - Oscar Wilde 

"There are two medicines for all ills: time and silence." - Alexandre Dumas

"Pain comes from within, and you are free to let go of pain." - Marcus Aurelius 

"A man's character is his fate." - Heraclitus 

No comments:

Post a Comment