Saturday 3 December 2022

我怎麼看世界,世界就怎麼看我!

「此情應是長相守,你若無心我便休」;「君若不離不棄,我必生死相依」;「姜太公釣魚,願者上鉤」。

###

我怎麼看世界,世界就怎麼看我!Too bad common sense is not common. What you say is what you hear!

願你遍歷山河,覺得人間值得。Indeed, I really love the way I see the world!

世界是否精彩,看你與誰同行。Be in a different league.

===

 “他们说比喜欢多一点是爱 那比爱多一点呢?”

They say love is something more than mere like, then what about something more than love?

“是只爱。”

That's the ONLY Love.

“那比只爱多一点呢?”

Then what is slightly more than the only love?

“是不能失去。”

Inability to lose someone. 

“比不能失去再多一点呢?”

What is further than such inability?

“是另一个自己。”

Another myself. 

“那比另一个自己再多一点呢?”

Then what is more important than another yourself?

“是你。”

It's you.

===

No comments:

Post a Comment